Panaszkezelési eljárás

Panaszkezelési eljárás

A terlikpapucs.hu webáruház reklamációs eljárása

1. Általános rendelkezések

1.1. A jelen panaszeljárás a 2011. évi CXVI. sz., 40/1964. A módosított Polgári Törvénykönyv (a továbbiakban: Ptk.), a 250/2007. törvény (a továbbiakban: Fogyasztóvédelmi törvény) a fogyasztóvédelemről szóló 102/2014. a fogyasztóvédelemről a távollevők között kötött szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő áruértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során a módosított 22/2004. módosított elektronikus kereskedelemről. És szabályozza az eladó közötti jogviszonyt, amely:

1.2. Az eladó a cég

Vállalkozás neve:

Vladimír Kyseľ – RepCentral
Wuppertalska 1382/51
04023 Kosice-Sídlisko KVP

ID: 50540084
Adószám: 1079252163

Telefon: +421 911 124 113

IBAN: SK89 8330 0000 0022 0256 5172

Cégjegyzékszám 820 – 81882

(a továbbiakban: eladó) és a vevő, amelynek tárgya az áru adásvétele az eladó e-kereskedelmi honlapján.
Az eladó elérhetőségei:
Vladimír Kyseľ – RepCentral , bejegyzett székhely: Wuppertalska 1382/51, Kosice, Slovakia
, azonosítószám: 524 93 008, bejegyezve az Eperjesi Kerületi Bíróság Cégjegyzékébe, Osztály: Sro, Beszúrási szám:

Telefon: +421 911 124 113 , E-mail: info@terlikpapucs.hu

(a továbbiakban: „Eladó”), valamint minden olyan személy, aki az Eladó által az Eladó Webáruházában kínált áruk vagy szolgáltatások vásárlója, és a jelen Általános Szerződési Feltételek és a vonatkozó jogszabályok egyéb rendelkezései értelmében fogyasztóként jár el. a fogyasztók meghatározása a Cseh Köztársaság vonatkozó jogszabályai, különösen a törvények értelmében; 102/2014. a fogyasztóvédelemről távollevők között kötött szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő áruértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során, valamint a 250/2007. módosított fogyasztóvédelemről.

1.2.1. Az eladó elérhetősége:

Terlikpapucs.hu
Vladimír Kyseľ – RepCentral
Wuppertal 1382/51
04023 Kosice-Sídlisko KVP

E-mail: info@terlikpapucs.hu

Tel. szám: +421 911 124 113 ,

1.3. Jelen Reklamációs Szabályzat szabályozza a fogyasztónak minősülő vásárló jogait és kötelezettségeit az áru (áru) vagy szolgáltatás hibájából eredő jogok gyakorlása során az eladóval az eladó terlikpantofle.cz elektronikus áruházán keresztül kötött távvásárlási szerződés értelmében.

1.4. Vevőnek minősül minden olyan személy (természetes vagy jogi személy), aki az Eladó weboldalán keresztül megrendelést kitöltött és elküldött, és e-mailben értesítést kapott a megrendelés elfogadásáról és kifizette a vételárat. Minden olyan személy, aki telefonon vagy e-mailben adott le rendelést, szintén vásárló.

1.6. Fogyasztó az a természetes személy Vevő, aki a jelen Reklamációs Szabályzat és az Eladó honlapján közzétett Általános Szerződési Feltételek szerinti adásvételi szerződés megkötésekor nem üzleti tevékenysége körében jár el.

1.7. Ez a panaszkezelési szabályzat szabályozza a fogyasztónak minősülő vevő és az eladó közötti jogviszonyokat.

1.8. A kellékszavatossági jogok gyakorlásából eredő jogviszonyok az eladó és a vevő között, aki jogi személy vagy természetes személy, vállalkozása keretében eljáró vállalkozó (fogyasztói helyzetben nem lévő személy) az 513/1991. sz. törvény szabályozza. Kereskedelmi törvénykönyv a módosított formában.

1.9. A termékek olyan áruk vagy szolgáltatások, amelyeket eladásra szánnak, és egyben az Eladó Webáruházában is közzétesznek.

1.10. A cikk kifejezés azokban az esetekben, amikor a cikk természete a jelen Panaszrendelet értelmében ezt lehetővé teszi, azonos az áru vagy szolgáltatás kifejezéssel.

2. Linkek

2.1. Az eladónak az áru vagy szolgáltatás hibáiért (valamint a szerződéses jogviszonyból esetlegesen eredő egyéb jogviszonyaiért) fennálló felelőssége olyan természetes személyekkel szemben, akik az adásvételi szerződés megkötésekor nem üzleti tevékenységük körében /fogyasztók/ járnak el. törvény általános rendelkezésein túl a 40/1964. A módosított Polgári Törvénykönyv, valamint a külön szabályozások, így különösen a 2010. évi XX. 102/2014. a fogyasztóvédelemről távollevőkben kötött szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő áruértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során. 250/2007 Coll. a fogyasztóvédelemről.

2.2. A kellékszavatossági jogok gyakorlásából eredő jogviszonyok az eladó és a vevő között, aki jogi személy vagy természetes személy, vállalkozása keretében eljáró vállalkozó (fogyasztói helyzetben nem lévő személy) az 513/1991. sz. törvény szabályozza. Kereskedelmi törvénykönyv a módosított formában.

3. Az eladó felelőssége a termék hibáiért (áruk és szolgáltatások)

3.1. Az Eladó köteles az árut (árut) vagy szolgáltatást a megkötött adásvételi szerződésnek megfelelően, azaz az előírt minőségben, mennyiségben és hiba (ténybeli, jogi) mentesen szállítani.

3.2. Az eladó felel az eladott áru vagy szolgáltatás hibáiért a vevő általi átvételkor. Ha nem használt cikkről van szó, akkor a jótállási idő (jótállás) alatt a termék átvétele után keletkezett hibákért az eladó felel. Javasoljuk, hogy a vevő indokolatlan késedelem nélkül érvényesítsen az eladónál az áruk vagy szolgáltatások hibáit. Használt termékek esetén az eladó nem vállal felelősséget a használatukból vagy elhasználódásukból eredő hibákért. Az alacsonyabb áron eladott áruk esetében nem vállal felelősséget azért a hibáért, amelyre az alacsonyabb ár megegyezett.

3.3. A Vevő jogosult az eladott árut vagy szolgáltatást átvétele előtt megvizsgálni.

3.4. Ha az eladó az áru vagy szolgáltatás vásárlásakor az eladott árukon vagy szolgáltatásokon kívül további árukat vagy szolgáltatásokat ingyenesen felajánl a vevőnek, a vevő feladata, hogy a felajánlott árut ajándékként elfogadja-e vagy visszautasítsa. Ez az ajándék azonban nem eladott áru, ezért az eladó nem vállal felelősséget az esetleges hibáiért.

4. Jótállási idő

4.1. A jótállási idő 24 hónap. A használt cikkek jótállási ideje 12 hónap. A jótállási idő attól az időponttól kezdődik, amikor a terméket vagy a szolgáltatást a vásárló átveszi.

4.1.1. A gyorsan romló áruk hibáiért való felelősségét a vevőnek legkésőbb a vásárlást követő napon kell érvényesítenie; különben a jogok lejárnak.

4.1.2. A fogyasztási cikkek (pl. kozmetikumok, drogériai termékek stb.) jótállási ideje 24 hónap. Ha azonban az árunak lejárati ideje van, abban az esetben az időtartam csak az áru csomagolásán feltüntetett időpontra csökken.

4.1.3. A minimális szavatossági idővel rendelkező élelmiszerek esetében a szavatossági idő eddig az időpontig érvényes.

4.2. Ha nem romlandó vagy használt áruról van szó, úgy a jótállási időn belül (szavatosság) a termék átvétele után keletkezett hibákért az eladó felel. A jótállási idő 24 hónap. Ha az eladott terméken, annak csomagolásán vagy a mellékelt használati utasításon használati időtartam van feltüntetve, a jótállási idő nem jár le ezen időszak lejárta előtt.

4.3. Használt cikk esetén a vevő és az eladó rövidebb, de 12 hónapnál nem rövidebb jótállási időben is megállapodhatnak.

4.4. A hosszabb ideig tartó használatra szánt dolgokra külön előírások 24 hónapnál hosszabb jótállási időt írnak elő. A 24 hónapot meghaladó jótállási idő is csak a termék egyes részére vonatkozhat.

4.5. A vevő kérésére az eladó írásos jótállást (jótállási jegy) köteles adni. Ha a dolog természete ezt lehetővé teszi, akkor a jótállási jegy helyett elegendő a vásárlást igazoló okmányt kiállítani.

4.6. Az eladó a vevőnek kiállított jótállási jegyben vagy hirdetésben tett nyilatkozatával a jelen törvényben biztosított jótállás körét meghaladó szavatosságot vállalhat. A jótállási jegyben az eladó meghatározza a jótállás feltételeit és terjedelmét.

4.7. A jótállási idő attól az időponttól kezdődik, amikor a vevő átveszi a terméket. Ha a megvásárolt terméket az eladótól eltérő vállalkozó kívánja üzembe helyezni, a szavatossági idő csak az üzembe helyezés napjától kezdődik, ha a vevő az üzembe helyezést legkésőbb három héten belül elrendelte. a tárgy átvételét követően, és megfelelően és időben biztosította a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges együttműködést.

4.7.1. Ha a vásárlás tárgya fogyóeszközök, vagy ha ez az anyag a vásárolt áru részét képezi, a minőségi garancia helyett az élettartamot veszik figyelembe. Az élettartam megadható időben, az áru időtartamában vagy a felhasználások számában, esetleg a nyomtatott sátrak számában vagy hasonló módon. Ezen élettartamok közül egynél több is szerepelhet az áruk listáján. Az igénylés sikeres érvényesítéséhez minden megadott feltételnek teljesülnie kell.

4.7.2. ponthoz kapcsolódóan a 4.7.1. ez nem érinti a vásárlónak a törvényes szavatossági időn belüli áruigénylését. A vásárlónak azonban figyelembe kell vennie a fenti tényeket, mivel a garancia nem terjed ki a termék rendeltetésszerű használatából eredő elhasználódásra, és nem téveszthető össze a termék élettartamával. Az áru élettartama a normál használatból eredő kopásra és elhasználódásra való hajlamot tükrözi. Ha Ön a terméket a szokásos élettartamánál tovább használja (nem birtokolja), akkor valószínű, hogy a hiba a normál kopás következménye, de nem kizárt, hogy valóban garanciális hibáról van szó.

4.8. Ha a vevő nem fogyasztó, az eljárás a Kereskedelmi törvénykönyv előírásai szerint történik és a jótállási idő 1 év. A jótállási idő az Art. rendelkezései szerint kezdődik. Jelen Panaszszabályzat IV, 4.1.

4.9. Új termék cseréje esetén a jótállási idő az új termék átvételétől indul újra.

4.10. Ha egy új dolog egy részét kicserélik, ahol a dolog természete ezt lehetővé teszi. A megadott alkatrészre vonatkozó jótállási idő az új cikk átvétele után indul újra.

4.11. A jótállási idő hatálya alá tartozó tételhibákért való felelősségi jogok elévülnek, ha azokat a jótállási időn belül nem gyakorolták.

4.12..A jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt az áru reklamációja volt. A jótállási idő hatálya alá tartozó termékhibákért való felelősségi jogok elévülnek, ha azt a jótállási időn belül nem érvényesítették.

4.13.Ha a vevő fogyasztó, a törvényes szavatossági időn belül a panaszra a 40/1964. sz. Polgári Törvénykönyv és a 250/2007. sz. fogyasztóvédelmi törvény az irányadó, mindkét törvény a érvényes és hatályos megfogalmazásukat, figyelembe véve a jelen Panaszkódex pontosításait.

4.14. A cikk cseréje esetén a jótállási idő az új termék átvételétől kezdődik újra. Ugyanez vonatkozik egy olyan alkatrész cseréjére is, amelyre garanciát vállaltak.

5. Hibaszavatossági jogok gyakorlásának rendje (Reklamáció)

5.1. A vevő a termék, az áru vagy a szolgáltatás hibáiért való felelősségi jogok gyakorlására jogosult a következő címen: Vladimír Kyseľ – RepCentral, Wuppertálska 1382/51, 04023 Košice-Sídlisko KVP

A vevő a reklamáció jogával személyesen bármikor élhet a cég bármely telephelyén, ahol az igény elfogadása az ügy természetéből adódóan lehetséges, vagy a cég székhelyén, vagy harmadik személyen keresztül, pl. szállítmányozó cégek, szállító cégek, Szlovák Posta és mások. Javasoljuk, hogy a vevő használja ezt a reklamációs űrlapot

Reklamáció esetén az eladó javasolja a vevőnek, hogy nyújtson be jótállási jegyet vagy a vételár fizetését igazoló bizonylatot. Javasoljuk, hogy a vásárló az igényelt termék vagy szolgáltatás igénybevételekor írja le a hibát, és adja meg a hiba megnyilvánulásának módját.

5.1.1. Abban az esetben, ha a Vevő az árut vagy a szolgáltatást nem személyesen hirdeti meg, az eladó javasolja, hogy a Vevő az árut az áruhiba részletes leírásával és az áru üzletünkben történő megvásárlását igazoló okmánnyal együtt küldje meg (pl. fizetési bizonylat, számla, jótállási jegy), a reklamáció felgyorsítása érdekében.

5.1.2. Reklamáció esetén javasoljuk az áruk ajánlott formában történő elküldését. Az eladó azt javasolja, hogy ne küldje el az árut utánvéttel.

5.5. Ha a fogyasztó a vásárlástól számított 12 hónap elteltével reklamált a termékkel kapcsolatban, és az eladó azt elutasította, a reklamációt feldolgozó köteles a reklamációs okiratban megjelölni, hogy a fogyasztó kinek küldheti el a terméket szakértői értékelésre. Ha a terméket kijelölt személyhez küldik szakértői értékelésre, a szakértői értékelés költségei, valamint minden egyéb kapcsolódó, célzottan felmerült költség az eladót terheli, függetlenül a szakértői értékelés eredményétől. Ha a fogyasztó szakértői értékeléssel bizonyítja az eladó hiba miatti felelősségét, újra érvényesítheti igényét; a szavatossági idő a szakértői értékelés során nem jár le. Az eladó a panasz újbóli benyújtásától számított 14 napon belül köteles megtéríteni a fogyasztónak a szakértői értékeléssel kapcsolatban felmerült valamennyi költséget, valamint az ezzel kapcsolatos, célzottan felmerült költséget. A megújított követelés nem utasítható el.

5.6. A fogyasztónak joga van az áruk és szolgáltatások hibáiért fennálló felelősségi jogainak gyakorlásával kapcsolatban felmerülő szükséges költségek (különösen a reklamált áru feladásakor fizetett postaköltség) megtérítésére. A termék vagy szolgáltatás hibája miatti szerződéstől való elállás esetén a fogyasztónak joga van az elállás költségeinek megtérítésére is.

5.7. A szakértői értékelés követelményei a jelen cikk 5.4. pontja értelmében:

A szakértői értékelésnek tartalmaznia kell:

a) a szakmai értékelést végző személy azonosítása,

b) az értékelt termék pontos azonosítása,

c) a termék állapotának leírása,

d) az értékelés eredménye,

e) a szakértői értékelés időpontja.

5.8. Az Eladó köteles a Fogyasztót a panasz elbírálásáról és annak rendezésének módjáról megfelelő és bizonyítható formában tájékoztatni, legkésőbb a panasz benyújtásától számított 30 napon belül. Az eladó köteles a panasz kezeléséről írásos dokumentumot kiállítani, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül.

5.9. A panaszeljárás /panasz/ megszüntetése annak rendezésének minősül. A reklamáció elintézése a reklamációs eljárás lezárását jelenti a megjavított termék reklamálónak történő átadásával, a termék kicserélésével, a termék vételárának visszaküldésével, a termék árából méltányos kedvezmény megfizetésével, írásbeli nyilatkozattal. felhívás a teljesítés átvételére vagy a panasz elutasítása a jogszabályban meghatározott feltételek szerint.

6. Az 5.9. pont értelmében. a reklamált termék átadása, írásbeli kérelem vagy reklamáció visszautasítása harmadik személy részére, a fogyasztó kezébe szállítás céljából / pl. posta, futárszolgálat/

7. Igényelt áruk

7.1 A reklamáció kezelését követően az eladó a fogyasztó által a reklamációval megegyező formában szállítja ki a fogyasztót. A szállítási mód megváltoztatása csak a fogyasztó hozzájárulása alapján lehetséges.

7.2 A jótállási idő nem számít bele a kellékszavatossági jog gyakorlásától addig az időpontig, amikor a vevő a javítás befejezését követően köteles volt a terméket átvenni.

7.3 Az eladó köteles visszaigazolni a vevőt a jog gyakorlásának időpontjáról, valamint a javításról és annak időtartamáról.

6. Vevő jogai a kellékszavatossági jogok gyakorlása során

6.1. Eltávolítható hiba esetén a Vevőnek joga van azt ingyenesen, időben és szakszerűen eltávolíttatni. Az eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani.

6.2. A vevő a hiba elhárítása helyett kérheti a termék kicserélését, vagy ha a hiba csak a termék egy részét érinti, akkor az alkatrész cseréjét, amennyiben ez az eladónak nem jár ésszerűtlen költséggel a az áru ára vagy a hiba súlyossága.

6.3. Az eladó a hiba eltávolítása helyett mindig kicserélheti a hibás terméket egy hibátlanra, ha ez nem okoz komoly nehézséget a vevőnek.

6.4. Ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet eltávolítani, és amely megakadályozza a dolog rendeltetésszerű, hibás dologként való használatát, a vevőnek joga van a dolgot kicserélni, vagy elállni a szerződéstől. Ugyanilyen jogok illetik meg a vásárlót abban az esetben, ha a hibák eltávolíthatók, de ha a hiba javítás utáni újbóli megjelenése vagy nagyobb számú hiba miatt a vevő a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni.

6.5. Egyéb javíthatatlan hiányosságok esetén a vevőnek joga van a termék árából ésszerű árengedményre.

7.Örökös rendelkezések

7.1. Az eladó fenntartja a jogot a jelen reklamációs szabályzat megváltoztatására. A Reklamációs Szabályzat változásáról szóló írásbeli bejelentési kötelezettség az Eladó webáruházában történő elhelyezéssel teljesül.

7.2. Jelen Reklamációs Szabályzat szerves részét képezi jelen webáruház Általános Szerződési Feltételeinek, valamint a személyes adatok védelmére vonatkozó elveknek és utasításoknak. Dokumentumok – Jelen webáruház általános szerződési feltételei, valamint a személyes adatok védelmére vonatkozó alapelvek és utasítások az Eladó webáruházának domainjén vannak közzétéve.

7.3. A Reklamációs Szabályzat változása esetén a Vevő és az Eladó közötti kapcsolatra az adásvételi szerződés megkötésekor, annak megszűnéséig érvényes és hatályos Reklamációs szabályzat az irányadó.

7.4. Jelen reklamációs szabályzat az eladó webáruházában való megjelenésének időpontjában, 2021.07.01.

Ezt a dokumentumot a https://www.pravoeshopov.sk készítette

Scroll To Top
Close
Close

Kosár

Close

Üres a kosár!

Continue Shopping

Sidebar